MAKAM SUNAN GRESIK DAN SUNAN GIRI

Lepak kat Hotel Paviljoen Surabaya, lebih kurang RM 60 semalam satu bilik 3 orang leh sumbat, kalo bawak toto sendiri leh masuk 8 orang, xde aircond, nyamuk besar anak ayam, ade kopi ngan roti untuk breakfast.

Berita Indon tengah heboh pasal Nordin M top

Ladang garam, aku ingatkan sawah padi

Pintu Masuk ke Makam

Orang Malaysia


Bukan Orang Malaysia

Sedap die je buh name nih

Ke Makam seterusnya, setengah jam dari makam tadi

Hisap rokok dulu sebelum nak menembusi pertahanan Indon

7 comments:

baincardin said...

Jalan² singgah. Selamat hari Jumaat dan selamat berpuasa.

jasrina said...

gambar ke5.

kenapa lelaki ditgh2 tu harus duduk bersimpuh. ayu gile. ahahaha...

HALIM said...

assalamualaikum kolumpo...kawan dah lama nak pegi ketempat-tempat ni...tapi belum ada kesempatan...insallah kalau ada rezeki dapat juga kawan pergi nanti..masa pegi ke sana ada tak cerita-cerita lagend yang menarik ...boleh saya kongsi dengan awak

a kl citizen said...

assalammualaikum

besarnya nyamuk....
tak de air cond... x panaske?

mmm
kat makam tu buat apa?

BuahKranjiDalamPerahu said...

Bain: Selamat berpuasa

Jas: Tempat sempit da..nak duduk pun kene bersimpuh

Halim Legend: Jangan kate legend, Mitos, Etos, dongeng rakyat sume ade nih...

Cikgu Kl: w'salam...sebab tu kami pergi sume lelaki, hehehe tahan panas.. Kami melawat saje2 jer..xde minta minta hajat pun.. Lawat makam pastu sedekah la fatihah...

HALIM said...

ada tak gambar-gambar makam tersebut...dan sendkan pada saya..masukkan dalam e mail saya alimsamad06@yahoo.com..dan juga laman-laman web yang menerangkan wali songo...bolehkan kawan

wh0se said...

bestnya ada peluang melancong...whose tak tahula bila dapat pergi kesana...thankz kerana berkongsi pengalaman...